Fiske i Rosersbergsviken



Imorse hängde jag på M.t.P på en liten fisketur i Rosersbergsviken.
Det var ca: -18 grader, soligt och vindstilla så det var rätt behagligt trots att det såg lite skrämmande ut när jag kolla in termometern imorse.

Det blev en kanontrevlig förmiddag trots att vi endast fick upp några små abborrar.
Vi testade även att köra lite ismete med några abborrar men det fanns ingen gädda som var sugen på att hugga där vi var i alla fall.

Kunde konstatera att det har kommit en hel del snö den senaste veckan för det blev en del pulsande på isen så lite träning fick man på köpet.
Blev också en test av mitt nya merionoull underställ som jag köpte på Jula, höll mig både varm och torr så det fick högsta betyg.

Det kan nog bli en liten fisketur imorgon känner jag, nu blir det kalas för Patrik.
0 Responses