Segt på isen


Hade hoppats på högtryck och strålande vinterväder idag men det sket sig ju.
Termometern visade minus 5 grader, himmelen var gråvit och det var lite lätta snöflingor som fladdrade runt i luften när jag stack iväg.

Har ont i halsen så det fick bli en snabb tur till Rosersbergsviken, blev kallsvettigt så fort jag rörde mig så med facit i handen borde jag nog ha stannat hemma.
Abborrarna verkade däremot ha tagit en vilodag för det var bara några få (och små) stackare som jag lyckades få på kroken.

På de ställen där det ligger ett tjockare snötäcke är det fortfarande blött mellan snö och isen. Jag hade vart förutseende denna gång och smitit iväg till Ica på lunchen och köpt ett par Tretorn Bore.
Inga värstingstövlar på något sätt men med ett par yllestrumpor i dem så funkade de klockrent idag. Får väl se längre fram hur slitstarka de är.

Fortsätter halsen att bråka så blir det inget mer fiske den här helgen, nu blir det till att sätta sig i soffan med fötterna på bordet.
0 Responses