Inte en abborre


Idag var det bara -9 grader så det fick bli premiär för årets första pimpeltur på Garnsviken.

Isen var det inget fel på, var ca: 20 cm tjock men precis som förra säsongen så var det stendött där under, inte det minsta lilla hugg kände jag.

Med risk för att låta som en gammal stofil så har abborrfisket bara blivigt sämre och sämre i Gansviken. För om åren fick man i alla fall fisk även om det var mycket smått.
Jag försökte även med jigg och spinnare i somras och det var riktigt dåligt då också.

Får nog försöka mig på lite ismete efter gädda näst gång.
4 Responses
  1. MiBj Says:

    Jag tänkte göra ett försök efter Abborre i Steningeviken imorgon.
    Har du någon koll på om man ska fiska djupt eller nära vasskant?
    Tyvärr är jag lite dålig på pimpel.


  2. Osse Says:

    Brukar börja vid vasskanterna och sedan jobba mig utåt.

    Nu har det ju gått så dåligt för mig den senaste tiden så det är kanske bäst att göra tvärtom :o)


  3. MiBj Says:

    Tack för tipset.
    Se www.steningefishers.se


  4. Osse Says:

    Härligt, hade nästan glömt bort hur en abborre ser ut :o)