Test av Wordpress


Tänkte jag skulle kolla om Wordpress skulle kunna vara ett alternativ till Blogger där jag har min blogg just nu. Satte upp en parallell blogg med samma innehåll som heter StorFisken.worpress.com

Blev lite konstigheter med storleken på bilderna när jag importerade bloggen så jag får gå in manuellt på alla bilder och ändra storleken, har bara gjort det på bilderna som dyker upp på första sidan för det var ett jäkla pyssel.

Hoppa gärna in på den sidan och kolla runt lite och se vad ni tycker.
5 Responses
  1. MiBj Says:

    Visst är det kul med wordpress.
    och vill du ha mera möjligheter med det så köper du ett eget domännamn och installerar wordpress motorn där.
    Jag ska också byta ut min gamla Steninge Fishers site, som jag byggde på xhtml och css till wordpress, men har den endast lokalt i dator tills jag är färdig.


  2. Osse Says:

    Det lilla jag har testat så känns Wordpress mycket smidigt att jobba med.
    Lyckade inte få in väder på sidan för den verkade inte gilla java script men det går säkert att lösa på något sätt. Får fortsätta och utforska!

    Ha en riktigt God Jul!


  3. MiBj Says:

    Om du vill ha väder i höger spalten så går du i andminpanelen och skapar en text widget som du lägger väder koden i.
    http://en.support.wordpress.com/widgets/text-widget/


  4. MiBj Says:

    Såg nu skälv i länken att wordpress.com inte tillåter javascript i widjets


  5. Osse Says:

    Testade att lägga in scriptet i Text widget men den köpte inte det :o)

    Jag googlar vidare och ser om det finns någon annan smart lösning.